Chiffre d'affaire
DIVERS
+ DE 2 ANS
Le 19/10/2018 à 12h51
572 vues
Question d'origine :
Bonjour
Etant actuellement en plein travail d'Etude des Organisations, je suis à la recherche du Chiffre d'affaire annuel (et par trimestre si possible également), ainsi que du nombre d'abonnés de Xbox sur ces trois dernières années, à savoir 2015, 2016 et 2017.
Après de multiples recherche je requiers votre aide afin de vérifier les informations en ma possession et de pouvoir monter un dossier aussi complet que possible.
Merci de votre aide
Réponse du Guichet
gds_et
- Département : Équipe du Guichet du Savoir
Le 22/10/2018 à 09h45
Bonjour,
Voici les chiffres que nous trouvons dans le rapport annuel 2017 de Microsoft :
Revenue from external customers (in millions), year ended june 30 :
2017 : 9,256
2016 : 9,395
2015 : 9,121
More than 53 million members are active on Xbox Live.
Gaming revenue decreased slightly, driven by lower Xbox hardware revenue, offset in part by growth in Xbox software and services.
Gaming revenue decreased slightly, primarily due to lower Xbox hardware revenue, offset in part by higher revenue from Xbox software and services. Xbox hardware revenue decreased 21%, mainly due to lower prices of consoles sold and a decline in volume of consoles sold. Xbox software and services revenue increased 11%, driven by a higher volume of Xbox Live transactions and revenue per transaction.
Fiscal year 2016 compared with fiscal year 2015 :
Gaming revenue increased $75 million or 1%, primarily due to higher revenue from Xbox Live and video games, offset in part by lower Xbox hardware revenue. Xbox Live revenue increased 17%, driven by higher revenue per transaction and volume of transactions. Video games revenue grew 28%, driven by the launch of Halo 5 and sales of Minecraft. We acquired Mojang AB, the Swedish video game developer of the Minecraft gaming franchise, in November 2014. Xbox hardware revenue decreased 16%, mainly due to lower prices of Xbox One consoles sold and a decline in Xbox 360 console volume, offset in part by higher Xbox One console volume. Gaming revenue included an unfavorable foreign currency impact of approximately 4%.
Vous pouvez également consulter les rapports annuels 2016 et 2015 sur le site de Microsoft.
Les rapports trimestriels sont eux aussi disponibles sur le site de la société.
On trouve par ailleurs des commentaires de ces données dans la presse :
- Xbox revenue numbers rise 39 per cent mainly due to Fortnite, v3.co.uk, 20 July 2018
- Microsoft gaming revenue stalls ahead of Xbox One X launch, gamesindustry.biz, Friday 3rd November 2017
- Microsoft’s Xbox gaming division generated $1.9 billion last quarter, venturebeat.com, April 27, 2017
- Le chiffre d'affaires jeu vidéo de Microsoft augmente de 8% avec la Xbox One X, gamekult.com, le 1 février 2018
- Microsoft gagne moins avec ses consoles, mais atteint 55 millions d’abonnés à Xbox Live, labo.fnac.com, Le 27 janvier 2017
- Microsoft : 46 millions de membres Xbox Live, gamekult.com, le 22 avril 2016
Bonne journée.
Voici les chiffres que nous trouvons dans le rapport annuel 2017 de Microsoft :
Revenue from external customers (in millions), year ended june 30 :
2017 : 9,256
2016 : 9,395
2015 : 9,121
More than 53 million members are active on Xbox Live.
Gaming revenue decreased slightly, driven by lower Xbox hardware revenue, offset in part by growth in Xbox software and services.
Gaming revenue decreased slightly, primarily due to lower Xbox hardware revenue, offset in part by higher revenue from Xbox software and services. Xbox hardware revenue decreased 21%, mainly due to lower prices of consoles sold and a decline in volume of consoles sold. Xbox software and services revenue increased 11%, driven by a higher volume of Xbox Live transactions and revenue per transaction.
Fiscal year 2016 compared with fiscal year 2015 :
Gaming revenue increased $75 million or 1%, primarily due to higher revenue from Xbox Live and video games, offset in part by lower Xbox hardware revenue. Xbox Live revenue increased 17%, driven by higher revenue per transaction and volume of transactions. Video games revenue grew 28%, driven by the launch of Halo 5 and sales of Minecraft. We acquired Mojang AB, the Swedish video game developer of the Minecraft gaming franchise, in November 2014. Xbox hardware revenue decreased 16%, mainly due to lower prices of Xbox One consoles sold and a decline in Xbox 360 console volume, offset in part by higher Xbox One console volume. Gaming revenue included an unfavorable foreign currency impact of approximately 4%.
Vous pouvez également consulter les rapports annuels 2016 et 2015 sur le site de Microsoft.
Les rapports trimestriels sont eux aussi disponibles sur le site de la société.
On trouve par ailleurs des commentaires de ces données dans la presse :
- Xbox revenue numbers rise 39 per cent mainly due to Fortnite, v3.co.uk, 20 July 2018
- Microsoft gaming revenue stalls ahead of Xbox One X launch, gamesindustry.biz, Friday 3rd November 2017
- Microsoft’s Xbox gaming division generated $1.9 billion last quarter, venturebeat.com, April 27, 2017
- Le chiffre d'affaires jeu vidéo de Microsoft augmente de 8% avec la Xbox One X, gamekult.com, le 1 février 2018
- Microsoft gagne moins avec ses consoles, mais atteint 55 millions d’abonnés à Xbox Live, labo.fnac.com, Le 27 janvier 2017
- Microsoft : 46 millions de membres Xbox Live, gamekult.com, le 22 avril 2016
Bonne journée.
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